Himalayan Hermitage

Danske Sidse og canadiske Alex mødtes i et tibetansk kloster I Nepal, under et tilbagetog med en af ​​deres meditationslærere. Dengang vidste de ikke, at de et år senere ville skabe virksomheden Himalaya Hermitage sammen. Himalaya Hermitage startede med at tilbyde fordybende pilgrim -og yoga rejser i Himalaya-regionen, men da Covid-19 pandemien for alvor ramte verden i 2020 satte det en naturlig stopper for rejsende til Himalaya-regionen, så Sidse og Alex skulle tænke anderledes. 

I årenes løb med at lede deres rejser gennem Himalaya, blev parret ikke kun blevet forelsket i dets folk, landskaber og rige visdomstradition, men også forelsket i at opdage deres udsøgte og opløftende tekstiler, kunsthåndværk og kunst. De besluttede sig derfor at udvide deres virksomhed med et ønske om at dele deres yndlingsstykker med verden. Her ligger de vægt på at fortælle historierne om hvert produkts skabere - for at bygge bro over kløften mellem kunstner og beundrer -  sælger og køber. Således, at du kan støtte dem, deres familier, deres samfund og i sidste ende deres arv.

Sidsel har fortalt os at den lokale produktion i Himalaya er i fare, da de ikke kan sælge til turister. Det kan ophøre med at eksistere i vores nærmeste fremtid, hvis virksomheden ikke fremmer og støtter dem med viden til at bevare det, gennem deres traditionelle vævemetoder og gamle teknikker. At tage vare på miljøet er også en stærk værdi for Himalayan Hermitage. Fra enhver vare, du køber fra virksomheden, går en procentdel ind i HH Environmental Fund for at kompensere for det CO2-fodaftryk, som virksomheden skaber (hovedsagelig fra forsendelse).

I Balsalen er vi stolte over at kunne være med til at formidle deres historie og støtte en virksomhed, som har bæredygtige værdier og støtter lokalsamfundet i Himalaya-regionen.