Levering og retur

Levering: 
Hos Balsalen.dk benytter vi GLS eller PostNord som leveringsform.

Den forventede leveringstid er 2-4 hverdage på alle lagervarer, medmindre andet er angivet ved bestilling. Når vi har modtaget din ordre, pakker vi varen og afsender senest den næstkommende hverdag.

Vi pakker alle vores varer med forsigtighed i forsvarlig emballage. Plakaterne leveres i paprør. Når din ordre er afsendt får du automatisk besked på mail.

Balsalen.dk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer i hele Danmark, Grønland, Færøerne, Island, Norge, Sverige, Tyskland, Frankrig, Italien, Portugal og Spanien. Kontakt os hvis du gerne vil have leveret til et andet land, så prøver vi at finde en løsning. 

Afhentning 
Ved køb på Balsalen.dk Webshop har du mulighed for at afhente dine købte varer i Balsalens fysiske butik, Frederiksgade 12-14, 8000 Aarhus C og indenfor almindelig åbenningstid. 

Du kan se vores åbningstider her. 

Vælger du at benytte dig af afhentning som leveringsform, får du direkte besked via email eller sms, hvornår din ordre er klar til afhentning. Husk at medbringe dit ordre nr.  

Fragt priser: 
Ved ordrer over 500,- DKK tilbyder vi fri fragt til din nærmeste GLS Pakkeshop.

Ved ordrer under 500,- DKK tilbyder vi følgende leveringsformer- og priser: 

- Levering til din nærmeste GLS Pakkeshop, 49,- DKK  
- Privat levering med GLS, 75,- DKK
- Erhvervslevering med GLS, 59,- DKK

Gratis ombytning: 
Ønsker du at bytte en vare købt på Balsalen.dk så kan du enten bytte den i Balsalens fysiske butik (mod fremvisning af kvittering) eller nemt benytte vores returseddel her og sende den til os på mail: info@balsalen.dk så sender vi dig en gratis returlabel på mail, så du nemt kan aflevere din pakke, hos din nærmeste GLS pakkeshop. 

Returnering og Fortrydelsesret
Balsalen.dk yder 14 dages fuld returret. Perioden beregnes fra datoen, hvor varen modtages eller første leverance. Varen skal returneres ubrugt og i samme stand, som du modtog den.

Vær opmærksom på at du mister din fortrydelsesret hvis:

Vær opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret på digitale varer, såsom Gavekort. Ved køb af Gavekort og accept af vores handelsbetingelser, acceptereres samtidig, at dine 14 dages returret på Gavekort bortfalder. 

Ved returning af varer købt på Balsalen.dk kan du enten returnere den i butikken eller sende den retur til os fra dit nærmeste posthus eller pakkeshop

Hvis du vil sende din vare retur til os, kan du vælge at benytte vores returlabel  som du kan købe og oprette her.

Du dækker selv alle omkostninger forbundet med returnering, prisen er 49,- DKK

Vi beder dig også udfylde vores returseddel som du finder her og vedlægge forsendelsen.

Varen sendes retur til:

Balsalen
Frederiksgade 12-14
8000 Aarhus C - Danmark

OBS! Returvarer skal sendes direkte til butik, ikke til pakkeshop. Sendes de til pakkeshop, risikerer du at få dem retur, da vi ikke altid har mulighed for at afhente. 

Vær opmærksom på, at i forbindelse med returnering af en vare købt på Balsalen.dk, skal du selv sørge for varen er forsvarligt pakket ind.

Returret i forbindelse med Covid-19
Alle varer, der er købt før d. 01/03/2021 med en byttefrist der er udløbet i perioden 25.12.20 til 01.03.21, hvor butikken har været under nedlukning, kan byttes frem til 15. Marts 2021 i butikken mod fremvisning af kvittering.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Ved fortrydelse af dit køb, får du beløbet tilbagebetalt på dit benyttede kort ved købet senest 7 hverdage efter vi har modtaget dine returvarer.

Ved mistet fortrydelsesret, f.eks. i tilfælde af værdiforringelse (læs mere ved ovenstående punkt - fortrydelsesret) som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Fragtomkostninger refunderes ikke. 

Reklamationsret
Når du handler hos Balsalen, er dit køb omfattet af købeloven og mangelreglerne. Ifølge købeloven har du to års reklamationsret, hvilket betyder at du kan reklamere over dit produkt i 24 måneder efter du har modtaget din vare. Din reklamationsret skal være berettiget, dvs. at manglen eller fejlen på varen ikke må være opstået som et resultat af, at du har selv har beskadiget produktet eller brugt det forkert. Hvis vi modtager din reklamation og det viser sig at varen ikke fejler noget, skal du selv dække for alle eventuelle omkostninger, eksempelvis leveringsomkostninger. 

Ønsker du at reklamere over en vare så benyt vores reklamationsform her.

Ved reklamation over en vare købt på Balsalen.dk skal vi bruge dit ordrenummer. Du finder dit ordrenummer i din ordre bekræftelse, som vi har sendt dig på mail.

Fragtomkostninger i forbindelse med håndtering af reklamationer påhviler Balsalen, som sælger ved onlinekøb.