Handelsbetingelser
Det er vores største ønske, at du får en god oplevelse, når du handler på Balsalen.dk
Du kan her på siden finde svar på de fleste spørgsmål om handel på Balsalen.dk Webshop. Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på mail: info@balsalen.dk
Handelsbetingelser
Generelle oplysninger:
Juridisk navn: Balsalen
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR nr: 28452691
Adresse: Guldsmedgade 22D, 8000 Aarhus C, Danmark
Mail: info@balsalen.dk
Telefon: 93305006. Tlf.tid mandag-fredag 10.00 - 17.00
Ordrebehandling:
Ved bestilling på Balsalen.dk modtager du automatisk en ordrebekræftigelse med et ordrenummer indenfor 24 timer. Hvis du ikke har modtaget nogen mail indenfor 24 timer, så tjek evt. dit spamfilter eller kontakt os på mail: info@balsalen.dk
Du vil herefter modtage en kvittering når din ordre er pakket og afsendt.
Priser og betaling:
Alle priser på shoppen er inkl. moms og andre afgifter. Alle priser er angivet i DKK.
På Balsalen.dk kan der betales med Visa, Mastercard, Dankort og MobilePay. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Der tillægges ikke gebyr på betalingskort.
Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Gavekort:
Gavekort købt online på Balsalen.dk og i Balsalens fysiske butik (købt efter d. 01/02/2021) kan indløses ved checkout. Har du problemer med at indløse dit gavekort, så kontakt os på mail: info@balsalen.dk eller på tlf: 93305006, så er vi klar til at hjælpe dig.
Gavekort der er købt i Balsalens fysiske butik før d. 01/02/2021 kan ikke benyttes på Balsalen.dk webshop.
Levering:
Hos Balsalen.dk benytter vi GLS eller PostNord som leveringsform.
Den forventede leveringstid er 2-4 hverdage på alle lagervarer, medmindre andet er angivet ved bestilling. Når vi har modtaget din ordre, pakker vi varen og afsender senest den næstkommende hverdag.
Vi pakker alle vores varer med forsigtighed i forsvarlig emballage. Når din ordre er afsendt, får du automatisk besked på mail.
Balsalen.dk bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer i hele Danmark, Grønland, Færørerne, Island, Norge, Sverige og Tyskland.
Afhentning:
Ved køb på Balsalen.dk Webshop har du mulighed for at afhente dine købte varer i Balsalens fysiske butik, Guldsmedgade 22D, 8000 Aarhus C og indenfor almindelig åbningstid.
Du kan se vores åbningstider her.
Vælger du at benytte dig af afhentning som leveringsform, får du direkte besked via e-mail eller sms, hvornår din ordre er klar til afhentning. Husk at medbringe dit ordre nr.
Fragtpriser:
Ved ordrer over 500,- DKK tilbyder vi fri fragt til din nærmeste GLS Pakkeshop.
Ved ordrer under 500,- DKK tilbyder vi følgende leveringsformer- og priser:
- Levering til din nærmeste GLS Pakkeshop, 49,- DKK
- Privat levering med GLS, 75,- DKK
- Erhvervslevering med GLS, 59,- DKK
Returnering og fortrydelsesret:
Du har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsen af din vare, når du handler hos os som forbruger. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@balsalen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du også finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varer købt til julegave:
Varer købt til julegave i julen 2024, kan returneres til og med d. 11. januar 2025. Vær opmærksom på, at du ved checkout på webshoppen, skal markere varen som 'købt som julegave' - så ved vi, at du ønsker den forlængede returret.
Sådan returnerer du:
1. Opret gerne en returnering via linket her - https://return.shipmondo.com/balsalenretur
2. Pak varen forsvarligt, og aflever den ved et posthus eller afleveringssted
3. Husk at få kvittering for indlevering
Ingen fortrydelsesret:
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Returadresse:
Balsalen
Guldsmedgade 22D 8000 Aarhus C, Danmark
OBS: Pakker må ikke sendes til pakkeshop!
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret:
Når du handler hos Balsalen som forbruger, er dit køb omfattet af købeloven og mangelreglerne for varekøb. Ifølge købeloven har du to års reklamationsret, hvilket betyder at du kan reklamere over dit produkt i 24 måneder efter du har modtaget din vare. Din reklamationsret skal være berettiget, dvs. at manglen eller fejlen på varen ikke må være opstået som et resultat af, at du har selv har beskadiget produktet eller brugt det forkert. Hvis vi modtager din reklamation og det viser sig at varen ikke fejler noget, skal du selv dække for leveringsomkostningerne.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ved reklamation over en vare købt på Balsalen.dk skal du kontakte os direkte på mail reklamation@balsalen.dk eller telefonnummer 93 30 50 06. Dette skal du gøre, inden du sender varen retur.
Ved en reklamation skal vi bruge dit ordrenummer. Du finder dit ordrenummer i din ordrebekræftelse, som vi har sendt dig på mail.
Rimelige fragtomkostninger i forbindelse med håndtering af reklamationer påhviler Balsalen, som sælger ved onlinekøb, så længe reklamationen er berettiget.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Balsalen
Guldsmedgade 22D, 8000 Aarhus C, Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte trine@balsalen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr
Databehandling:
Hos Balsalen.dk behandler vi og opbevarer dine personoplysninger om dig, for at kunne give dig den bedst mulige onlineservice.
Vi indsamler personoplysninger om dig når du som kunde besøger vores webshop, placerer en ordre eller tilmelder dig vores nyhedsbrev.
Balsalen.dk offentliggør ikke dine personlysninger til en tredjepart uden dit samtykke eller hvis dette ikke nødvendigt i forbindelse med at fuldføre din ordre. Vi passer på dine data og behandlingerne sker efter reglerne i vores persondata politik.
Læs vores Persondatapolitik her.
Når du besøger Balsalen.dk indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning her) og undlade videre brug af websitet. I vores Cookie- og privatlivspolitik har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Læs vores Cookie- og privatlivspolitik her.
Lov og værneting:
Balsalen.dk Webshop er underlagt dansk rets ufravigelige regler.
Standardfortrydelsesformular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Balsalen
Guldsmedgade 22D
8200 Aarhus C
Info@balsalen.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
______________________________________________________________________________
Bestilt den: __________________________ Modtaget den: _____________________
Forbrugerens navn: __________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _______________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _____________________________ Dato: ______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Sidst opdateret d. 06.01.2025